Skup złomu – co warto wiedzieć? wartościowe podpowiedzi

Skup złomu – co warto wiedzieć? wartościowe podpowiedzi

Żeby rozpocząć prowadzenie obojętnie jakiego biznesu należy najpierw właściwie zapoznać się z jego specyfiką. W dużych fabrykach i domach jednorodzinnych z roku na rok rośnie nakład złomu. niepotrzebne metale leżą jako odrzut w schowkach, piwnicach i na podwórkach utrudniając pracę. Naistotniejsze to znaleźć odpowiednie miejsce. Powinno być kompleksowo zagospodarowane oraz być specjalnie przeznaczone pod skup złomu w Warszawie – należy zdobyć pozwolenie na taką działalność. Będzie to możliwe do wykonania w miejscu, w którym, obszar służy do zagospodarowania przestrzennego lub gospodarczego. W kolejnym kroku zadbaj o stanowisko, w którym uda Ci się gromadzić złom, pojazd do zgodnego z przepisami przewożenia odpadów i zezwolenie na zbieranie odpadów. Skoro mowa o niezbędnych przedmiotach – nie zapomnij o zakupie dobrejwysokiej jakości wagi, dzięki której, dokonasz rzetelnego pomiaru.

Kwestia prawna – w jaki sposób zgodnie z prawem prowadzić swoje złomowisko. Gdzie w pierwszej kolejności udać się po opracowaniu planu i znalezieniu miejsca na złomowisko?

Musisz uzyskać decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach, aby ją zdobyć należy pójść do urzędu gminy. Następnie – licencja. Będziesz jej potrzebował, po to by rozpocząć działanie własnego skupu złomu. Będzie musiała być umieszczona na wszystkich Twoich pojazdach a także zaświadczeniach. Żeby ją dostać musisz opłacić opłatę licencyjną pamiętać aby donieść do gminy najważniejsze dane na temat firmy oraz tego czym się zajmuje, czyli: dane osobowe właściciela, sugerowaną nazwę firmy, miejsce, pod którym będzie można ją znaleźć Twoja działalność, pozwolenia środowiskowe, numer rachunku bankowego który jest oficjalnym kontem Twojej firmy, zaświadczenie o niekaralności, zaświadczenia o działaniach egzekucyjnych i zajęciach komorniczych. Ową licencję, jesteś zmuszony ponawiać co 36 miesięcy. zapłaceniu licencji, i gdy uda Ci się zdobyć wszystkie potrzebne dokumenty, śmiało powinieneś udać się do Urzędu Skarbowego i ZUSu zaświadczenia. Do Urzędu Skarbowego trzeba podać firmę, która będzie funkcjonować na wymaganiach spółki cywilnej. Następnie musimy udać się do już najbardziej odpowiedniego dla nas banku, po to by otworzyć w nim konto bankowe dla swojego przedsiębiorstwa.

Kiedy uda Ci się znaleźć już miejsce i masz kluczowe zaświadczenia – poczynić dalsze kroki? 

Kiedy dostałeś już perfekcyjne rejony i licencję nadszedł czas na pozyskanie nowych materiałów które będą przeznaczone na sprzedaż. Złom trzeba pozyskiwaćzdobywać w wielu lokalizacja oraz na wiele sposobów – aby osiągnąć ten cel musisz kompleksowo poznać branżę. W pierwszej kolejności dowiedz się, jakie surowce najbardziej opłaca się kupować, a jakie odwrotnie. wiedzę również, jakich kruszców masz zupełnie unikać. Dzięki tego typu funkcjonalności możesz również zdobyć np. części do pralek czy samochodów i a także dzięki nim pozyskiwać dodatkowy dochód. Ważny jest także podział odpadów tak, aby ewentualny nabywca miał ułatwione zadanie. Weź pod uwagę także o bezpieczeństwie pracowników i klientów. Materiały powinny być stosownie przechowywane a także nie tworzyć na zbyt wysokich stosów albo posiadać wystających kantów. Osoby pracujące muszą mieć profesjonalne ubiory oraz obuwie. Nie zapomnij też o zabezpieczeniu klientówkontahentów i zleceniobiorców zadbaj też o swoje – fachowow zabezpiecz się przed rabunkiem przez  zamonotwanie alarmu lub wynajęcie firmy ochroniarskiej, zwłaszcza jeśli prowadzisz przedsiębiorstwo na terenie większych metropolii takich jak Wrocław, Łódź czy Warszawa.

Powrót na górę